"Τυχαίοι" επισκέπτες ή αναγνώστες που επιστρέφουν;

Ποιο είναι καλύτερο για το blog σας; 80% Επισκέπτες που έρχονται μεν αλλά δεν επιστρέφουν ποτέ ή οι 20% αναγνώστες που επιστρέφουν, διαβάζουν, σχολιάζουν, ψάχνουν το blog σας και για άλλα άρθρα και ίσως μοιράζονται τα άρθρα σας με email, κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook και το Twitter; Καλά, σε ποια από τις δυο αυτές ομάδες πρέπει να απευθυνόμαστε κυρίως; Ποια από τα 2 ποσοστά να ανεβάσουμε/κατεβάσουμε(αν μπορούμε).

Ας δούμε πρώτα τη διαφορά επισκέπτες vs αναγνώστες. Οι...επισκέπτες της μιας φοράς έρχονται κυρίως από τη Google ή από ένα σύνδεσμο που σας έχει βάλει κάποιο άλλο blog σε ένα άρθρο του. Ψάχνουν κάτι στη Google (με τις λεγόμενες λέξεις κλειδιά). Αν, αν λέω εμφανιστεί το άρθρο σας στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων(για τις συγκεκριμένες λέξεις) ή άντε το πολύ στη δεύτερη μπορεί να επιλέξουν το άρθρο σας και να κάνουν κλικ. Διαβάζουν λίγο τον τίτλο και την πρώτη παράγραφο(πολύ σημαντικό να είναι καλογραμμένοι οι τίτλοι και πρώτη παράγραφος), αν κάτι δεν τους αρέσει φεύγουν. Απλώς Σκανάρουν το άρθρο και αν δεν βρουν ή νομίσουν ότι δε θα βρουν(λόγω περίπλοκης γραφής πχ) αυτό που ζητάνε φεύγουν. Αν βρουν, το διαβάζουν και φεύγουν. Τέλος. Πολλοί, ούτε που ξέρουν πως λέγεται το blog που διάβασαν μόλις.



Η ροή των επισκεπτών, αν ένα άλλο blog σε άρθρο του σας βάλει σύνδεσμο, είναι εφήμερη. Αν και τέτοιοι  σύνδεσμοι είναι πάρα πολύ χρήσιμοι για το blog, παίρνετε πόντους στα μάτια της Google, τώρα μιλάμε για όσους απλώς κάνουν κλικ στο άλλο μπλογκ και έρχονται σε εσάς.  Διαρκεί, η ροή, όσο το άρθρο τους αυτό είναι εύκολα προσβάσιμο στην αρχική σελίδα του blog ή είναι στην επικαιρότητα.

Οι αναγνώστες από την άλλη, σας έχουν προσθέσει στα αγαπημένα(bookmarks) ή έχουν γραφτεί στο blog σας με email, RSS ή Google Friend Connect. Ή σας παρακολουθούν σε Twitter, Facebook, Google Buzz κλπ(όπου βάζετε, με μέτρο, τα άρθρα σας). Επιστρέφουν, διαβάζουν παλαιότερα άρθρα, σας ρωτάνε στα σχόλια ή με email. Μοιράζονται τα άρθρα σας, ή αναφέρουν το blog σας σε φίλους(αν είναι ευχαριστημένοι)

Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν να αυξήσετε το ποσοστό των-ευχαριστημένων- αναγνωστών και να κρατήσετε τους ήδη υπάρχοντες. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θέλετε τους επισκέπτες από τη google ή άλλα blogs. Αντιθέτως. Ένα ισορροπημένο μιξ ζητάμε παρά αυτά τα ποσοστά 80-20 που ανέφερα.

Οι νέοι επισκέπτες αυξάνουν το κοινό του blog σε βάθος χρόνου, ενώ ο αριθμός των επιστρεφόντων είναι μια ένδειξη της αξίας και "φρεσκάδας" του blog. Ή, της αξίας και φρεσκάδας όπως αυτή γίνεται αντιληπτή καλύτερα...

Ένα επιπλέον παράδειγμα: Τα άρθρα σας(ή μερικά από αυτά) σήμερα εμφανίζονται σε καλή θέση στα αποτελέσματα αναζήτησης Google, ας πούμε. Η Google έχει έναν λεγόμενο αλγόριθμο για να τοποθετεί το "πιο σχετικό αποτέλεσμα" πιο πάνω στα αποτελέσματα. Αυτή η εξίσωση, "μυστική", έχει πολλούς παραμέτρους. Από τις σημαντικότερες παραμέτρους(μια μόνο) να σας έχουν βάλει αρκετά link. Αυτόν τον αλγόριθμο τον αλλάζουν κατά καιρούς. Τι γίνεται σε μια τέτοια αλλαγή αν εξαφανιστείτε από τα αποτελέσματα; Θα βασιστείτε στους ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ μέχρι να ορθοποδήσετε πάλι!

Άρα δίνουμε μια σχετική βαρύτητα στους αναγνώστες του blog μας.

 Αν έχουμε Google Analytics μπορούμε να ελέγχουμε τα(μερικά από τα πάρα πολλά) στατιστικά μας. Πχ στον Πανόπτη του Analytics κλικ σε Επισκέπτες>Νέοι έναντι Επανερχομένων. Μην δίνετε σημασία στο πρώτο διάγραμμα. Λίγο κάτω έχει τον δίσκο, διάγραμμα πίτας όπως λένε. Το μπλε είναι οι νέοι και το πράσινο πι επιστρέφοντες. Ή κλικ Επισκέπτες>Πίστη επισκεπτών>Αφοσίωση. Έχει και πίνακα με στοιχεία. Να τι λέει στην περίπτωση αυτή η βοήθεια του Google Analytics που τη βρίσκετε πάντα στην αριστερή στήλη κάτω στο Analytics:
Οι πιστοί επισκέπτες εμφανίζουν συνήθως υψηλή πίστη στο εμπορικό σας σήμα(διάβαζε στο blog και σε σας) και ο υψηλός αριθμός πολλαπλών επισκέψεων υποδεικνύει καλό πελάτη(αναγνώστη) και διατήρηση επισκέπτη. Ο υψηλός αριθμός νέων επισκεπτών υποδεικνύει ισχυρή προσέλευση επισκεπτών. 

Φυσικά, αν αρχίσουμε αντί να γράφουμε ωραία πρωτότυπα άρθρα να ελέγχουμε κάθε τόσο τα στατιστικά καήκαμε...

Βέβαια, από των αριθμό και ποιότητα των σχολίων(ή...like), ή από τα mail που παίρνετε θα έχετε μια άποψη για το τι είδους άρθρα προτιμούν οι αναγνώστες περίπου.


  • Απαντάτε στα σχόλια και email και, ανάλογα με το άρθρο, δείτε αν μπορείτε να βοηθήσετε
  • Μην απαντάτε πια σε όλα τα πιθανά ερωτήματα στο άρθρο. Αφήστε να το κάνουν στα σχόλια αναγνώστες[πρέπει να αρχίσω να το κάνω αυτό το χιλιοειπωμένο]
  • Κάντε ερωτήσεις μέσα στο άρθρο.
  • Μην ξεχνάτε στη θεματολογία, σε ποια ομάδα ανθρώπων, κυρίως, απευθύνεστε. Δεν μπορεί να τους κρατάτε ευχαριστημένους όλους.
  • Αρκετοί blogger, και μεγάλοι, βγάζουν μια ειδοποίηση όταν τους επισκεφτείτε πρώτη φορά. "γραφτείτε στο blog" ή "γραφτείτε με email για να κατεβάσετε το ebook που έγραψα" κλπ. Εγώ μπορώ να το κάνω αυτό με Wibiya bar(λιγότερο...εκθαμβωτικά και λιγότερο ενοχλητικά).
  • Διαβάζετε την κατηγορία blogging εδώ στο Sotostips για άλλα tips.
  • Διαβάζετε άλλους blogger που γράφουν για blogging. Μεταξύ αυτών δυο πολύ διάσημοι ξένοι, αν ξέρετε Αγγλικά: Problogger, Copyblogger.
Τι λέτε από την εμπειρία σας; Πως ισορροπούμε τα ποσοστά αυτά;




Licensed under a Creative Commons Attribution Non Commercial Licence