13 tips για καλύτερα άρθρα στο blog


Πως θα βελτιώσουμε τα άρθρα μας, πως να τα κάνουμε καλύτερα ώστε να μας διαβάζουν και να μας επισκέπτονται περισσότεροι αναγνώστες; Αυτό είναι ένα ερώτημα που θα προσπαθήσω να απαντήσω, όσο μπορώ βέβαια, σε 13 σημεία.

Το βασικότερο είναι ο τίτλος της ανάρτησης


Πρέπει  να γράφετε ελκυστικούς και περιγραφικούς τίτλους στα άρθρα σας. Ο τίτλος της ανάρτησης εμφανίζεται στα αποτελέσματα αναζήτησης του Google και στα blogroll που σας έχουν βάλει άλλοι bloggers(και στα τυχόν  bookmarks). Δε γράφετε; Χάσατε το παιχνίδι εξ' αρχής.

Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στην πρώτη παράγραφο


Περιγράψτε με σαφήνεια τι θα διαβάσει στο άρθρο ο επισκέπτης. Τι να περιμένει, τι θα κερδίσει διαβάζοντας το. Ένα μεγάλο πράγματι ποσοστό επισκεπτών στη σελίδα του άρθρου, όπως έρχεται έτσι και φεύγει κατ´ ευθείαν. Διότι δεν έχει χρόνο, δεν ικανοποιείται από την πρώτη παράγραφο.

Το κείμενο στο άρθρο όχι μακροσκελές


Μέχρι 250 λέξεις;;

Διακριτοί παράγραφοι, όχι κείμενο-μπλοκ


Το κείμενο σας να είναι καλά δομημένο, με νέες παραγράφους όπου χρειάζεται. Ένα κείμενο μπλοκ, χωρίς παραγράφους είναι κουραστικό να διαβαστεί και άσχημο στο μάτι.

Να μπορεί να διαβάζεται εύκολα και γρήγορα Ι: βάλτε λίστες


Ο σημερινός surfer, έμαθε να σκανάρει την σελίδα. Μη νομίζεται ότι κάθεται και την διαβάζει σαν μυθιστόρημα. Οι λίστες είναι ότι καλύτερο για την περίπτωση. Στον Blogger οι bullet lists επιλέγονται από τη γραμμή εργαλείων(σαν τελείες μαύρες). Αφού πρώτα γράψετε πχ 4 προτάσεις με τελεία στο τέός κάθε μίας, μια σε κάθε γραμμή, τις επιλέγετε με το ποντίκι και μετά κλικ στο bullet list.

Να μπορεί να διαβάζεται εύκολα και γρήγορα ΙΙ: βάλτε "υπότιτλους"


Αν ο επισκέπτης σκανάρει, κι έχω μεγάλο κείμενο, μπορεί να θέλει να διαβάσει μόνο το σχετικό με αυτόν μέρος του άρθρου. Πχ αν γράφετε για το πως θα ταξιδέψετε κάπου, οι υπότιτλοι μπορεί να είναι "Με αεροπλάνο", "Με λεωφορείο" κλπ. Δεν υπάρχει δυστυχώς αυτόματος τρόπος στον Blogger για να φτιάξετε υπότιτλους. Πάτε στο Edit HTML, γράφεται τον υπότιτλο κανονικά πχ "Με λεωφορείο", πριν το πρώτο γράμμα, το Μ, γράφετε  <h3> . Και μετά, μετά το τελευταίο γράμμα, ο, γράφετε  </h3> έχουμε και σειρά από tutorials για την εκμάθιση απλού HTML(για δημιουργία απλών ιστοσελίδων).

Όχι ορθογραφικά λάθη, όχι κεφαλαία γράμματα


Αν έχετε πρόβλημα με την Ελληνική ορθογραφία βάλτε αυτόματο έλεγχο ορθογραφίας στο Firefox. Επίσης, κάποιος που γράφει μόνο κεφαλαία, έχει καθιερωθεί να θεωρείται ότι φωνάζει, γκαρίζει που λέμε. Είναι το κλασικό φαινόμενο, κάτι τραβάει τον αρχάριο στο να γράφει με κεφαλαία. Μην το κάνετε, δεν είναι ωραίο.

Οι παράγραφοι και οι τίτλοι να περιέχουν λέξεις κλειδιά


Μην το παρακάνετε, αλλά βάλτε 1-2 λέξεις κλειδιά σε κάθε παράγραφο ΑΝ είναι δυνατόν. Αυτό για τη Google. Για να σας βρίσκουν με αυτές τις λέξεις ή φράσεις.

Μην ξεχνάτε σε ποιούς απευθύνεστε


Ένα blog δεν μπορεί να απευθύνεται σε όλους. Έχει το κοινό του. Το έχει προκαθορίσει ο blogger έτσι ή αλλιώς. Αν γράφετε για συνταγές, ξαφνικά μην το γυρίσετε σε χημεία τροφίμων και μοριακή μαγειρική ή δεν ξέρω πως αλλιώς λέγεται.

Γράψτε και εξηγείστε καθαρά τι θέλετε να πείτε


Τίποτα δεν υπονοείται. Βέβαια εξαρτάται από το είδος του blog σας, αλλά να γράφετε κατανοητά εξηγώντας αυτό που θέλετε να πείτε.

Λέξεις κλειδιά στην τελευταία παράγραφο


Κάνα δυο πάλι για τη Google. Είναι και αυτό σημαντικό, λέγεται.

Κάντε bold/italics ορισμένες λέξεις κλειδιά


Και για τη Google και για τους αναγνώστες. Μην το παρακάνετε. 1 φορά για κάθε λέξη κλειδί. Προσοχή μη φάτε τιμωρία-πέναλτυ.


Βάζετε συνδέσμους σε προηγούμενα άρθρα σας!


Όπου είναι εφικτό, και για να υποστηρίξετε τις ιδέες σας στο νέο άρθρο σας, βάλτε links - συνδέσμους σε αντίστοιχα προηγούμενα άρθρα σας στο blog. Θα βελτιώσουν την θέση των άρθρων αυτών.

Αυτά βέβαια αφού έχετε φτιάξει εύχρηστo και προσβάσιμo blog.

Εσείς έχετε κάποια πρόταση, tip, συμβουλή για να βελτιώσουμε το blog μας και να γράφουμε καλύτερα άρθρα; Τι γνώμη έχετε για τα tips που αναφέραμε σήμερα;


Εγγραφή στο blog για περισσότερα τέτοια άρθρα!




Licensed under a Creative Commons Attribution-Noncommercial 3.0 Greece License.