Βάλε μας στο blog σου (κλικ Grab..)

PLACE YOUR PRODUCT HERE

Τι είναι EdgeRank στο Facebook; Πως επηρεάζει ποιος βλέπει τι

EdgeRank είναι το όνομα του αλγορίθμου του Facebook που καθορίζει την ορατότητα μιας δημοσίευσης που πραγματοποιεί ένας χρήστης ή μια Σελίδα στο newsfeed των φίλων ή θαυμαστών αντίστοιχα. Σε γενικές γραμμές δηλαδή, είναι ένας αλγόριθμος που καθορίζει ποιος βλέπει ποιες από τις ενημερώσεις σας. Βασίζεται κυρίως στην αλληλεπίδραση που έχετε ή είχατε με το φίλο ή fan, καθώς και στη φύση και το βάθος της σχέσης αυτής.

Ο αλγόριθμος δημοσιεύθηκε για πρώτη φορά την 21η Απριλίου, 2010 κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης F8 στο Σαν Φρανσίσκο.  Το Facebook F8 είναι ετήσιο συνέδριο με κύρια αποστολή να φέρει σε επαφή προγραμματιστές και επιχειρηματίες που επενδύουν στο social web.

Είναι φανερή λοιπόν η ανάγκη κατανόησης και λήψης υπόψη του EdgeRank αν θέλουμε να υπάρχει η πιθανότητα να δουν το περιεχόμενο που δημοσιεύουμε και να αλληλεπιδράσουν με αυτό(να το διαβάσουν, να σχολιάσουν, να κάνουν like Κλπ) όσο το δυνατόν περισσότεροι φίλοι ή fan. Θα δούμε ότι αυτή η αλληλεπίδραση είναι σημαντικότατη παρακάτω.

 Τα Αντικείμενα και τα Edge στο Facebook


Όταν δημοσιεύετε μια ενημέρωση κατάστασης, ένα σχόλιο, μια φωτογραφία, ένα βίντεο ή ένα σύνδεσμο, αυτό λέγεται  αντικείμενο(object).

 Όλα τα αντικείμενα παίρνουν edges Ως εξής: Τη στιγμή που εσείς ή Σελιδα σας δημιουργεί ένα αντικείμενο στο Facebook, μια πρώτη Edge έχει ήδη δοθεί . Κάθε διαδοχική φορά που ένας φίλος ή φαν αλληλεπιδρά με αυτό (με σχόλιο, κοινοποίηση, like, κλπ κλπ) το αντικείμενο, ένα πρόσθετο edge δημιουργείται.

 Όταν οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το αντικείμενο (με σχόλιο, κοινοποίηση, like, κλπ κλπ)συμβάλλουν στο EdgeRank. Βασικά οτιδήποτε συμβαίνει στο Facebook λέγεται Edge. Και ένα status update είναι Edge.

Ο αλγόριθμος EdgeRank


Αυτός ο αλγόριθμος μπορεί να θεωρηθεί ως το άθροισμα των Edges, όπου κάθε Edge αποτελείται από το Affinity(η σχέση σου-πόσο "θερμή" είναι- με φίλο ή fan), το Weight(το ειδικό βάρος μιας ενέργειας σας στο Facebook), και το Time Decay(η φθορά του χρόνου στο αντικείμενο σας). Παρακάτω τα εξηγώ καλύτερα.

Αλγόριθμος Edgerank σε Facebook. cc Sotostips.gr


 u: το affinity σκόρ μεταξύ χρήστη που θα δει το συγκεκριμένο edge σας και εσάς
w: το ειδικό βάρος συγκεκριμένου Edge όπως like, σχόλιο, κονοποίηση, status update σας κλπ
d: η φθορά του χρόνου δηλαδή πόσον καιρό πριν δημιουργήθηκε το edge
Σ είναι το σύμβολο του αθροίσματος σε μαθηματικά στατιστική κλπ


Με απλά λόγια:

EdgeRank είναι η φόρμουλα που χρησιμοποιεί το Facebook για να αποφασίσει ποιες δημοσιεύσεις εμφανίζονται στο newsfeed του χρήστη και το το πόσο συχνά.

Το EdgeRank εξετάζει όλα τα Edges που είναι "συνδεδεμένα" με το χρήστη, στη συνέχεια κατατάσσει κάθε Edge βάση της σπουδαιότητας του για το χρήστη.

Όταν οι χρήστες αλληλεπιδρούν με το αντικείμενο (με σχόλιο, κοινοποίηση, like, κλπ κλπ)συμβάλλουν στο EdgeRank. 

 Αντικείμενα με τον υψηλότερο EdgeRank τυπικά θα πάνε στην κορυφή του News Feed.

Όσον αφορά το ειδικό βάρος, ενέργειες που απαιτούν περισσότερο χρόνο(και άρα προσπάθεια) έχουν μεγαλύτερο ειδικό βάρος:

 Έτσι, τα σχόλια των φίλων ή φαν δίνουν περισσότερο βαθμό, μετά οι κοινοποιήσεις(shares), μετά τα like Κλπ

Επίσης κάθε είδος δημοσίευσης μας έχει διαφορετικό βάρος. Πχ από το σημαντικότερο προς το λιγότερο σημαντικό

  1. Photo/Video
  2. Links
  3. Status updates(ενημέρωση κατάστασης)

 Στο Affinity score, η οικειότητα ας πούμε μεταξύ δυο ατόμων ή ενός φαν και της Σελίδας σας παίζει θετικό ρόλο. 

Αν ο fan έχει επισκεφτεί τη Σελίδα facebook σας παλιότερα ή αφήνοντας σχόλια, κοινοποιώντας ή κάνοντας Like Τη δημοσίευση σας έχει περισσότερες πιθανότητες να δει νέο περιεχόμενο από σας παρά να το χάσει.

Το affinity score σημαντικό είναι να καταλάβουμε ότι  είναι μονής κατεύθυνσης μόνο. Είναι από έναν χρήστη προς ένα άλλο, και όχι το αντίστροφο. Έτσι, κια αν κάνετε τη βόλτα σας στα προφίλ φίλων κάνοντας like Και βάζοντας σχόλια, όσον αφορά το EdgeRank, δεν έχει σημασία. Αν αυτοί βάλουν σχόλια, κοινοποιήσουν κάνουν Like εσας τότε θα σας βλέπουν στα Top News περισσότερο.

Φυσικά, θα αντιτείνει  κανείς, κάνοντας Like Και βάζοντας σχόλια κλπ σε άλλους αυτοί είναι πιθανόν να νοιώσουν οικειότητα και ανταποδόσουν τις χάρες σε εσάς. Οπότε...

Το Time decay=1/χρόνος πραγματοποίησης ενέργειας. Οπότε όσο περνά ο χρόνος εξασθενεί αυτή η παράμετρος του Edgerank. Για αυτό και το top news ανανεώνεται. Έρχεται ο χρόνος ως αμείλικτος και αντικαθιστά στο Newsfeed παλιότερα σημαντικά με νεώτερα.

Μερικά στατιστικά για Facebook Προφίλς και Σελίδες


  • κατά μέσο όρο, μόνο το 16 τοις εκατό των δημοσιεύσεων της σελίδας στην πραγματικότητα θα ειδωθεί από τους fan της .
  • Ο μέσος χρήστης του Facebook έχει 262 φίλους των οποίων το περιεχόμενο βλέπει όσο βλέπει στη ροή ειδήσεων, και μόνο οι μισοί από όλους τους χρήστες ελέγχουν τον Facebook λογαριασμό τους περισσότερο από μία φορά την ημέρα.



Βάλε μας στο μπλογκ σου (κλικ Grab...)